Selamat hari raya aidiladha utk smua.....
cuti raya ni sehari jer xamik extra pun sbb xde cuti da la...cuti da hbs amk time kahwin hr tu..hehe..erm slmt da nk hjung tahun..nnti thn baru dpt CUTI BARU...hooreyy...tahun ni raya kat umh abah..mak mertua aku pegi cheras sbb nenek ade kat sane..mmg aku n en.abi cadang nk ke sane jgk..tp msing2 da penat trs xjd pegi..hampeh btl....huhuhuu..kat umh abah tahun ni ade 3 ekor lembu utk dikorbankan...pemiliknyer:cik wa,cik ura n mak su.....citer pasal lembu ni kan...ade seekor lembu mak su,mlm raya tu hampir nk jd korban da..hehe sebab kepala dia terbelit ngn tali...nasib baik la adik aku mamat perasan pkl 12.30 mlm tu.....cpt2 call abah n panggil org tlg btulkan...klau x naya nk korban esknyer...hihih harga lembu bkn murah wooo!!..lembu tu cuma pengsan sekejap,pastu ok blk....pg tu plk aku tgk lembu tu dduk jer...rupanyer kaki dia sakit..alahai la lembu.....lps solat raya kerja2 penyembelihan pun dijalankan.....cuaca pun mengizinkan...xhujan...da lps siap smua msing2 dpt bahagian daging masing2...yg tulang2 smua dorg buat sup..jenuh la tggu sup siap smpai ke petang..en.abi aku smpai tertido...hihih letih ke???sian en.abi.....ha menu mak utk raya ni plk syok....ade nasi dagang,ketupat palas,nasi impit,kuah kacang,rendang ayam,daging dendeng kuih muih dan sebagainyer...duk umh makaaaaaan je la...smpai xlarat nk makan.....