Cuti CNY...ho ho hoooray!!

Sungguh lama tidak mengupdate blog ini...hahaha...kemalasan yg melanda....huhuuu...ni nak citer psl cuti Tahun Baru Cina hr tu....cer citer cer citer...hahaha ~~ aktiviti ku agk padat jgk la cuti kali ni~~ok start dari hari Khamis cuti tu~~



Khamis ** jam 9.30pagi lg da kuar rumah..pergi sarapan dlu di kedai roti canai yg sedap kat belakang sane...area uma opah lama...roti canai dia mmg marvelous bak kat omputih la kan..hikhik...smpai 2keping roti telur aku mkn..tp faham2 la yer..1 utk mama 1 lg utk baby dalam perut ni..wahaha..lps tu trus la gerak ke destinasi yg dituju iaitu Desa Waterpark...awal ni smpai...hihi..org xbrape ramai lg ar..smpai2 jer ank2 buahku smua da excited nk mandi..tukar bj trus terjun dlm air.aku n en.abi layankan jer..bile da tghr tu org mkin ramai yela time cuti kan...tntu ramai punyer..aku hanyer duk tepi2 air tu jer..xleh nk mandi sgt,,dikawal ketat oleh en.abi..katanyer bahaye nnti jatuh,licin la..org langgar la..mcm2 la...huwaaaaaa nk nangis aku...pndai dia pujuk aku,,ktanyer nnti kta da ade anak,kta bw anak kita dtg sini lg,,pastu br leh mandi mcm biase..hampeh jer..alamatnyer aku duk je la kat tepi2 air smbil tgk ank buahku yg lain...geng cikari smua sakan mandi.aku tlg tgkkan anak dorg..hahaha nasib badan....syok tgk dorg main pelampung.mandi kat ombak la..aku duk tepi2 jer bole..ermm best jgk Desa Waterpark ni..berbaloi la bayar Rm20 hengget..dari Sunway Lagoon mahey sgt...makanan pun xdela mahal sgt mcm kat SL tu...agk2 da petang tu ktaorg beransur pulang..trus singgah di Mid Valley utk menjamu selera..mkn Chicken rice...blk umah rest smpai malam......







Jumaat**Untuk jumaat plk..aku kuar dgn BFF eijan n mawe...en.abi xikut..dia ade hal dgn kawannyer..mula2 ktaorang pegi sogo..nk shopping barang baby sikit...bile da puas jln kat sogo tu baru gerak pegi midvalley plk..hehe....smpai jer trus mkn..lapar wooo...kat mid aku shopping barang aku n barang en.abi...barang baby da shopping kat sogo...xdela shopping byk mane pun..sikit2 aja...ramai orang kat mid..tp ade jgk kedai yg tutp...yela cuti CNY kan..kdai pun byk kedai cina jer..smpai da petang barula ktaorg blk....sian ijan n mawe..penat layan kerenah aku...hhahaha....penat dorg ikut aku ke sana sini..hehehe mcm org x mengandung katanyer..wakakkaa..apepun tima ksh yer korg berdua...... ;)




Sabtu **Ok..untuk hari sabtu ni plk aku kuar dgn family mertuaku...dorg ajk jalan kat melaka..mkn seafood..berjalan sakan betul..pkl 12 da kuar dr umh..adik iparku x join pun.dia ade hal dgn kwnnyer..tinggal la ktaorg ber4 jer...best gak jalan2 kat melaka ni..walaupun aku da byk kali ke sane..hihihi...smpai jer ktaorg singgah kat makam Hang Tuah..besar woo makamnyer..pastu baru jln2 kat bandar melaka....singgah mkn lg...jln blk..hehehe...bila da petang br la tuju ke Umbai untuk mkn seafood..1st time aku mkn kat situ...fresh2 sungguh seafoodnyer..sedap bangat..smpai tegang perut aku mkn...hihihii....Bagi aku makanan kat sini best..sedap n harga pun berpatutan.murah,,xmahal mcm tmpt lain tu....ktaorg mkn smpai ke malam...trus bertolak blk umah..jln agak sesak sikit sbb cuti CNY kan..org ramai berjln....dlm pkl 10.30mlm smpai umh..keletihan sungguh..mandi2 trus tido..Esknyer ahad dduk umah jer..xberjalan ke mana.....rest utk 1hr sblm keje isnin tu...hehehe ni la citer aku utk cuti CNY......