6 Bulan berlalu...


Kejap sungguh masa berlalu yer...diam xdiam kandungan aku da cecah 26 minggu = 6 bulan..rasa mcm baru semlm dpt berita kehamilan ni....huhuhu...Mcm-mcm da aku rasa sepanjang tempoh kehamilan ni..dari start pening2,,tekak loya,,badan xlarat...smua la...bagi aku semua tu merupakan kenangan terindah dalam hidup aku...bukan semua org dpt rasa ape yg aku rasa....btul x...hehe...

Ingat lagi time br2 pregnant tu...makan ape saje msti nk kuar blk..huh...sampai kan ade sekali ni aku br lepas mkn,,mkn ubt,minum susu....tp tekak aku xleh nk terima...keluar la smua skali..termasuk ubat yg aku makan tu...rasa rugi sgt..tp aku xleh nk pakse time tu...bnda nk terkeluar kan..mane leh tahan2...En.abi pun kesian kan isterinyer yg lembik jer....asyik nk tido je rasa..buat ape semua xkena..aku rs syok sgt dpt rasa smua tu...mmg xblh nk lupa kenangan mcm ni....

Sekarang ni da masuk bulan ke 6...smuanyer hilang..xde lg muntah2 bila mkn..bahkan selera aku makin bertambah lg ade la..berat pun mkin naik..rmai tegur badanku da gemuk..hehehee.. Dalam bulan ke 6 ni aku da dapat rasa pergerakan baby dlm perut..sbnrnyer dr bln ke 4 lg da dapat rasa cuma time tu xbrape kuat mcm skrg la..ade masa2nyer...

Kalau sekarang jgn cakapla...tiap masa je dia nk gerak..hehe aktifkan baby mama ni...time lapar dia gerak..time tido dia gerak...time baby tido je baby xgerak kan..hehehe..aku suka bangat bila dia aktif..hati rasa senang..sebab dia sentiasa berada disamping aku..ke mane saja aku pegi aku akan bw dia....dia lah nyawaku...Aku bersyukur padamu Ya Allah..kerana engkau telah kurniakan zuriat padaku....


Dalam bulan ke 6 pinggang aku mmg hari2 terasa sakit..tido da jadi xselesa..kadang2 tu nk bangun pun xblh sakit...terasa sakit teramat sgt...badan da jadi lemah xbermaya..malam je jgn ckp la..pantang jumpa bantal..msti terlelap punyer...