Cerita Hujung Minggu..

Cerita hujung minggu....

Sabtu : Pagi-pagi lagi da bangun..sebabnyer mlm tu aku n en.abi berkampung kat umah abah.niat berkampung kat umah abah sbb nk kemas bilik atas,bilik lama aku tu nnti dlm pantang mlm aku kna duk atas..yela bawah tu bsing..dgn org kuar msuk lg xleh tido ank aku nnti..mak sruh aku duk atas bile mlm..bertungkus lumus ler aku n en.abi kemas,,buang sawang2,habuk...vacum sana sini,,agak penat jgk ar..tp en.abi lagi penat..sbb aku buat yg ringan2 jer..biasela da hujung2 ni makin xlarat je aku rs..cuaca hari tu plk adoiii lemau dibuatnyer..mendu jer..hujan renyai..tp syokla..xde panas nk kemas..bile da siap kemas tu..msing2 lapar..biase la duk umah mak special sikit..mak tlg masakkn..aku xtolong da ke dapur..pemalas kan!! hehe xper mak aku rock..
hehe steady..
so bile turun mak da siap masak...lauk special!! ha tgk la kat ats tu~~ Ikan Jenahak masak kari..perggghh terangkat beb,,abah yg masak..marvelousss!! ikan tu abah mancing dpt skali 2 ekor..klau kat kedai pun sekilo da rm24hengget...rezeki...rezeki....bile perut masing da kenyang....terasa ngantuk la plk..en.abi aku yg kepenatan tu sambung blk tdo..yela sejuk2 kan..tp aku xtdo..aku tgk tv jer smpai ke petang..keje smua pun da siap..

Sesi malam plk aku en.abi n my sis gi makan kat SS2 Murni, pegi cawangan kat Sunway..dekat sikit murni aku amik mango special,aper yg specialnyer dia ais blended dlm tu ade laici,nata de coco n buah tembikai..,btul2 special punyer~~sedaaaaaaaaap!! makan lak aku try roti ayam,ni pun sedap,mcm roti canai dlm tu penuh dgn ayam n telur,kenyang,,smpai xlarat nk habiskan..en.abi makan roti hawai,roti ni pulak dlm dia xsilap aku ade daging,potongn nenas,cheese lg ape ntah..ni pun sedap..tp yg ni aku da try hr tu..so aku try yg lain plk..air en.abi amik carrot susu~~